Tentang Kami

JCL Credit Leasing Sdn. Bhd. telah diperbadankan pada 1996, dan kemudiannya diambil alih oleh syarikat pinjaman kredit Jepun yang dikenali sebagai Business Partner Co.Ltd. pada tahun 2014. Selepas diambil alih, nama syarikat telah ditukarkan nama kepada Japan Credit Leasing, kini dikenali dengan lebih mudah di bawah nama dagangan “JCL”, dan memulakan operasi pada 2015 dengan menyediakan produk kewangan yang khusus dalam pinjaman peribadi dan perniagaan.

Kini, selain meneruskan penambahan perkhidmatannya dalam pinjaman peribadi dan pinjaman perniagaan, pihak syarikat telah mengembangkan aktiviti perniagaannya dengan menyediakan penjualan kredit, penjualan insurans, dan perkhidmatan lain.

Ibu pejabat semasa syarikat terletak di Kuala Lumpur dengan lima (5) cawangan lagi yang terletak secara strategik di bandaraya utama di seluruh Semenanjung Malaysia.

Pihak JCL yakin dengan kuasa generasi muda. Kami mempunyai pasukan yang sangat teguh, komited dengan cita-cita untuk membangunkan syarikat kami bagi menyediakan perkhidmatan terbaik di pasaran. Pihak JCL berhasrat untuk membawa perubahan positif kepada pasaran tempatan dan menjadi institusi kewangan utama di Malaysia.

Pencapaian

  1. Dis 2014 — Pengambilalihan Business Partner Co. Ltd oleh JCL Credit Leasing Sdn. Bhd.
  2. Jan 2015 — JCL yang baharu sahaja dibentuk, memulakan operasi.
  3. Nov 2017 — Cawangan pertama dibuka di Kota Damansara, Selangor.
  4. Jun 2019 — Cawangan kedua dibuka di Jelutong, Pulau Pinang.
  5. Sep 2019 — Cawangan ketiga dibuka di Klang, Selangor.
  6. Mei 2020 — Cawangan keempat dibuka di Skudai, Johor dan cawangan kelima dibuka di Ipoh, Perak.

Vision

We place the highest priority on the growth of our employees. We are aiming to enhance our corporate value to contribute to society by implementing “a system that enables continuous growth” and “a culture that encourages learning”.

Dasar Pengurusan

  1. JCL is aiming to become a customer orientated organization.
  2. JCL is aiming to become an organization that is trusted by the public.
  3. JCL is aiming to become an organization that could improve living quality of all staffs by maintaining work-life balance.

Code of Conduct

  1. Always think and act from the customers’ perspective.
  2. Work on self development actively.
  3. Always have a heart of gratitude.